Sunday 30 November 2014

Maafkan Aku

MAAFKAN AKU
Oleh Aiman Asyraf Zulkifle

Segala isi hati yang ku pendamkan,
Akan ku luahkan,
Segala rahsia diriku yang tersimpan,
Akan ku ceritakan.

Sajak ini sajak yang terakhir buatmu,
Ingin ku perbetulkan segalanya,
Walaupun sudah terlewat,
Ku tetap berdosa padamu.

Simpanlah segala nasihatku,
Dan jadikannya sebagai pedoman,
Semoga kau kan menjumpai,
Seseorang yang lebih baik daripadaku.

Maafkan aku,
Aku pergi tanpa meninggalkan kata,
Aku pergi tanpa mengotakan janji,
Aku pergi hilang selamanya,
Aku pergi tidak mungkin kembali.

Maafkan aku,
Aku takut bersemuka denganmu,
Aku malu bersua denganmu,
Aku segan berada bersamamu.
Kerna aku seorang pengecut.

Andai masa dapat ku putar,
Akan ku lakukan segalanya,
Akan ku tinggalkan kenangan manis untukmu,
Akan ku lakukan segalanya untukmu.

Hanya satu yang ku pinta darimu,
Sanggupkah kau mengampunkanku,
Dan terimaku semula di hatimu,

Walau sebagai seorang sahabat.

No comments:

Post a Comment